Unikt postkort til butik


I sommeren 2015 lavede vi et postkort til helsekostbutikken Det Grønne Hjørne i Svendborg.
Interessen var stor, og de besøgende tog ofte mere end et kort med sig.

-“Vores kunder er vilde med dem. De bliver revet væk!”

udtaler butiksindehaver Bolette Gaia Havlys.

På billedet kan du se postkortet vi designede for Det Grønne Hjørne – unikt helt ned til looket på bagsiden.

Et unikt postkort med billeder fra lokalområdet og fra din butik eller virksomhed, kan være en billig måde at nå ud til dine kunders venner og familie på. Og det bedste er måske at dine kunder selv står for uddelingen!

Stykprisen for et postkort er helt ned til 50 øre for en ordentlig kvalitet, og for den pris får du sendt reklame ud som med garanti ikke bliver smidt direkte i skraldespanden. Så længe kortet ikke er en skamløs reklame, men samtidig kan fungere som eksempelvis ferie- eller lykønskningskort er du så godt som sikret en plads på køleskabet eller opslagstavlen.

Giv en lille gave

Uanset om postkortets modtager får lyst til at besøge butikken eller ej, giver det i hvert fald et øget kendskab til din butik hos kortets modtager. 
Samtidig vil dine kunder se det som en ekstra lille gave – noget de måske vil nævne i andre sammenhænge?

[siteorigin_widget class=”SiteOrigin_Widget_Image_Widget”][/siteorigin_widget]

Frem med kameraet – leg turist i din egen by

Har du bare lidt flair for fotografi, eller har en af dine ansatte? Send en “fotograf” ud i byen og leg turist. Tag billeder tæt på og langt fra.

Hold jer til en stil – enten billeder taget lige på motivet eller fra en skør og skæv vinkel. For mange skæve og krydsende “linjer” i billedet kan virke forvirrende og gøre at dit kort ser mindre indbydende ud.

Få et grafisk bureau til at samle det hele, samt firmaets logo til et smukt kort. Sørg for at de også tænker firmaets profil ind i alle detaljer – selv på bagsiden af postkortet.

Et kort til hver sæson

Der er ingen der sender et postkort med sommermotiv om vinteren. Har du haft succes med et postkort fra din virksomhed, kan du lave flere sæsonbetonede varianter. Bare sørg for at komme i gang med fotografering og få fat i en grafiker i god tid – så kortene når at blive klar inden sæsonen starter.

Her er et par oplagte forslag:

Julekort

winter copenhagen

Der behøver ikke være nisser eller gaver med, men gerne lidt sne eller frost – her må du nok være i særlig god tid og bruge billeder taget i januar/februar!
Tag også et billede inde fra din butik eller kontor hvor hyggen er i top – her må I lege jul lidt på forskud.

Sørg for at skrue godt op for lyset når du tager billeder indendørs – gerne med levende lys.
Sæt også en skål med nødder eller lignende, hvis du ikke lige har noget oplagt julet at dekorere med, og lad det indgå som en del af motivet.

Sommerkort

Vand, sand, strand, havn og hygge – tag kun udendørs-billeder i godt vejr! Husk at få tilladelse fra folk på dine billeder, hvis de kan genkendes!

enø havn

Vinterferie

Er din by et mål for turister i vinterferien, så kunne det være en idé med et kort med smukke snelandskaber, istapper der hænger fra en smuk gammel bygning eller en tilfrosset sø – selvom modtageren næppe kommer løbende i samme stund, forbindes din fine butik eller firma nu med noget smukt.

vinter havn